Tuesday, January 13, 2009

Si tua dungu `teddy bear'




Ternyata Presiden AS yang bakal bersara ni benar-benar tampak dungu sebab sebelum ni bukan main lagi sokong gencatan senjata di antara perang Palestin-Israel tetapi akhirnya tak jadi dah tak jadi sampai berkecuali sebab si tua kutuk tak sedar diri Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert dah brainwash si tua dungu ni. Berikut kenyataan berita Utusan hari ini

"AS pada mulanya akan mengundi resolusi untuk gencatan senjata di Genting Gaza tetapi tiba-tiba berubah selepas Bush bercakap dengan Perdana Menteri Israel."

Apalah malangnya jadi orang nombor satu berkuasa di dunia tapi masih dibayangi oleh pihak lain? Malunya dengan pemimpin macam ni penakut nak mampus. Bak kata orang Melaka- 'halabau'

Rupanya dah terang dan nyata bahawa jawatan Presiden AS ni memang bukan jaminan bahawa seseorang individu boleh berkuasa sepenuhnya di dunia, tetapi sekadar menjadi boneka semata-mata.

Lebih tepat lagu si tua dungu ni tak ubah macam teddy bear di mana diperguna dan dipermainkan oleh pihak lain demi kepentingan mereka.

Kepada orang tua yang kena brainwash ni masih belum terlambat nak berubah ke arah landasan yang benar.

7 comments:

Deniel Ahmad said...

bak kata org melaka 'halabau'
or lahabau? hehe

nami o fish said...

apis...bukan nko org melaka ke?
aku yg orang johor pun tau sebut lahabau ekekekeke!

Deniel Ahmad said...

ooo kau johor ke bro nami..
aku pun johor..mersing..u?

nagamerah said...

adeh... rosak bahasa negeri bapak aku tuh... huhu...

nami o fish said...

ok deniel..aku bagi clue.

wakil rakyat aku ialah hishammudin rais..eh,silap..hishamuddin tun hussein..

kalau hishamuddin rais jadi calon tempat aku dah lama aku jadi ketua tampal poster ekekeke!

E the Prototype Robot said...

orang melaka memang suka mencarut ke?

tengok orang pahang,berbudi bahasa je hik hik!

Deniel Ahmad said...

bukan suka mencarut ..

jenis bahsa kasar cikit..maklumlah darah2 org pahlawan dahulu kala!! segala Hang ada kat situ..hehe