Friday, January 30, 2009

Dr.Ahmad peminat Agnes?




Wah tertarik rasanya aku nak mengulas mengenai kenyataan Dr.Ahmad baru-baru ini yang mengatakan bahawa perempuan Indonesia yang datang di sini ni lebih setia, servis baiklah untuk dijadikan isteri.

Ya mungkin disebabkan itu bahawa lebih ramai lelaki Malaysia lebih ramai memilih wanita pendatang Indonesia untuk dijadikan isteri. Alasannya selain dengan kenyataan Dr.Ahmad di atas perempuan Indonesia ni tidak mengenakan hantaran yang tinggi macam perempuan Melayu Malaysia, tak sombong berlagak macam itulah bunyinya.

Tapi kepada Dr.Ahmad tolong jangan mudah membuat telahan sebegitu rupa....


Ketika aku masih bekerja di akhbar Suara Keadilan tahun lepas, aku ada bersembang dengan Eksekutif Editor Suara Keadilan; Dzulkarnain Taib(DT) mengenai perempuan Indonesia yang datang ke Malaysia ni. Dia pesan "Hafiz, kalau kau nak cari pasangan kau jangan cari perempuan Indonesia yang datang ke sini,"

Lantas aku bertanya"Kenapa bang?" Lalu dia pun menjawab"Perempuan Indonesia ni bukannya ikhlas bercinta tapi nak kahwin dengan lelaki tempatan ini dengan harapan nak dapat hak kewarganegaraan di sini. Mereka lebih pentingkan material daripada cintan-mintan ni. Asalkan kau berduit dia pandang,"

Lalu DT menambah "Diorang ni bukannya boleh percaya entah kalau dah kahwin pun boleh tinggalkan lelakinya macam itu je sebab nak jadi rakyat Malaysia," well aku no komen dengan kenyataan DT sebab dia ada pengalaman dalam hal ni. Dia pun dah berumur 47 tahun!


Lalu aku bertanya"Kalau saya ke Indonesia dan mahu kahwin dengan perempuan Indonesia di sana ada masalah tak?" DT jawab"Itu takpe kau kahwin dengan perempuan Indonesia yang memang dah ada di sana tapi bukan dengan perempuan Indonesia yang datang ke Malaysia ni," betul jugak cakapnya.

Yelah kita ni bukan sekadar nak kahwin dengan pasangan kita je tapi biarlah dengan seluruh ahli keluarganya. Apa gunanya kalau kahwin dengan perempuan Indonesia ni tapi tidak direstui oleh ahli keluarga tak boleh jadi.

Entahla so far aku memang sengaja tidak melibatkan diri dengan wanita pendatang ni sebab aku nak mencegah perkara-yang bukan-bukan terjadi pada diriku.

Tapi yang aku memang ada dengar sebelum ini bahawa kebanyakan perempuan Indonesia lebih pandang material asalkan lelaki itu ada fulus dia pandang. Kenyataan Ezrin dan DT menguatkan lagi teori tentang perkara ini.
Waduh-waduh!

Tapi aku tak tau kenapa Dr.Ahmad bukan main back up lagi perempuan Indonesia sehingga macam dia sokong kalau lelaki Melayu kahwin dengan diorang. Entah-entah Dr.Ahmad ni peminat sinetron(drama bersiri Indonesia) kot?

Dr.Ahmad minat pelakon dan penyanyi Agnes Monica ke? Sori Dr sebab saya buat lawak pagi-pagi buta.

24 comments:

nami o fish said...

nanti aku cerita pasal betapa bencinya aku dengan "longgokan" cerita2 bodoh sinetron dari seberang ni.akan ku tuliskan dalam blog okay..huhu!

razor said...

bila doc nak balik ni ha?

haha.

sinis sinis...

nami o fish said...

ramai nampaknya tunggu dr. ni..ez cakap dia pergi kazakhstan..hahaha!

cerita pasal palsu2 ni,teringat aku member aku beli "chee pub" palsu untuk kepuasan diri.

hahaha..bodo punye keje.housemate kantoikan,nak pecah satu rumah.hahaha!

razor said...

budak aku kat bank dulu pun cakap kawan dia beli mender tu. rm30hengget. kalau aku kenal dia pun nak gi gelakkan jgak..


haha

*mi, apesal ko tak suka sinetron. aku x nengok sinetron, tapi jgn sape2 ngutuk dian sastro..lalala

nami o fish said...

aril,bakal bini nko orang indon kan?xnak comment ke?hahaha..

nami o fish said...

akan ku ceritakan nanti razor kenapa aku anti sinetron.

tapi aku x cakap aku anti filem indonesia.ada yang ok bagi aku..

nak kena buat review filem ke?ez,tolong i..huhu!

Chegu Peace said...

Nasib baik 'Bawang Putih Bawang Merah Dah Habis'.

Sinetron yang aku suka adalah 'Sulaiman' lakonan Anjai Asmara, insprasi kisah Nabi Ibrahim.

Ini adalah cerita superhero Islam

Chegu Peace said...

Filem Indonesia paling terbaik pilihanku"Ayat-ayat cinta" romantik tapi Islamik

nami o fish said...

haha..cerita sinetron ni banyak khurafat..

ada ke nak inspire dari cerita nabi?pada aku tak berpatutan la.seolah-olah macam dia nak samakan character tu dengan nabi.

nabi ada sifat maksum tersendiri.mana boleh disama-samakan.

lagi satu terlampau banyak khurafat.ada pari-pari la,apa la,semua ni melalaikan umat beb.

razor said...

aku antara penggemar mak lampir wahahah.

filem2 indon mmg best.

tlg review 9naga. ada apa dengan cinta. janji joni.

lalala

razor said...

oo sbb khurafat.

tgk mcm citer apa ntah yang ada irwansyah dengan acha septriasa citer pasal dia mati tapi malaikat hold 30 hari untuk dia bgtau awek tu yang dia sebenarnya suka kat dia. mmg x masuk akal.

ayat2 cinta aku tengok pis, tapi x suka sangat sbb aku dah terbaca buku dia. jalan citer dalam filem sedikit tergelincir tapi masih x mencacatkan a. ntah, kalau aku x baca buku, mungkin aku akan suka. well, semua skiping indon ha walaupun maria yang kafir kat atas rumah tu pun. aisha mix jerman pun boleh skiping indon. haih.

Chegu Peace said...

Tidak Nami watak Sulaiman tidaklah begitu. Watak dia secara kebetulan macam Nabi Ibrahim, mahu kenal Tuhan.

Takdelah nak samakan 100 % macam Nabi Ibrahim.

Tapi watak tu adalah contoh di mana manusia yang baru nak kenal Tuhan dah cepat belajar daripada penganut Islam yang lain tentang kekuasaan Allah.

Lagipun watak syaitan jin itu semua tetap mengekalkan sebagai watak yang mahu sesatkan manusia.

Bila Sulaiman ni jadi penghalang makhluk halus nak sesatkan manusia maka itu yang mereka beretempur tu.

Sulaiman melawan menggunakan ayat kursi yang ku dengar.

Kemudian dia mengucap "Lailahillalah" yang penting di sini hightlight tetap Allah maha berkuasa ke atas segala-galanya.

Benda ni bukannya isu besar sangat dah tayang kat Astro Aruna dan Oasis takde siapa komplen pun.

Kalau kau tak suka pendekatannya kau cadang dan buatlah karya lain sebagai alternatif.

Contohilah kerajaan Thai di mana mereka sangup berbelanja buat filem baru yang lebih telus ganti kepada filem "Ana and the king"

nami o fish said...

ada apa dengan cinta tu suruh ez yang bongkangkan hahaha!

ooh,dengan dia dulu tengok cerita 30 hari mencari cinta..haihh!!!

ayat-ayat cinta pada aku la,kalau dalam buku memang nampak cambest.tapi filem dia macam sikit rusak la.haha,tak tau la..

Chegu Peace said...

Razor kesilapan yang sedikit tergelincir tak perlu diperbesarkan sangat.

Cerita tu memang jelas memperlihatkan pendekatan positif dari segi kaedah berkahwin dengan betul dalam cara ISlam.

Tapi ada gak yang aku tak berkenan. Watak pempuan dalam citer tu masih tak tanggal salibnya walaupun dah peluk Islam.

Tapi bila dia dah mati dia digambarkan abakal ke syurga tak taula masa salib ditanggal tu dia tak tunjuk pulak.

Nothing be perfect

Chegu Peace said...

Memang dalam adaptasi novel ke filem takkan sama Nami nothing be perfect

Ez the Conspirator said...

Dr Ahmad pergi Kazakhstan la guys!girls yang kat Kazakhstan semua lawa-lawa ape..and best of all,we can get anything in a cheap price.

I x pernah pergi Kazakhstan tapi best friend I Mary Shane pernah.Dia cakap semua murah-murah,dari makanan,pakaian,pelacur sampailah ke PhD.

So,I think taste Dr Ahmad bukan Indonesians,Kazakh girls are far far better than Indonesians.

Nak suruh I review cerita AADC?ala I pun dah lupa jalan cerita tu..hik hik!

nanti I cuba cari cerita tu kat bittorrent.

razor said...

yo yo je apis.

ni nak bahas ni. pis, tolong review filem ayat2 cinta tu. hehe..

ye ke murah? mi, jom gi kazakhstan. tak banyak belanja ma...

haha.

30 hari mencari cinta tak nengok a. tapi lagu dia so7 kan? lupa da..deniel ni membuta ke apa? haha.

Chegu Peace said...

Boleh no hal tapi nak bagi benda ni lebih nampak ilmiah so kena amik masa.

Apalah yang Dr.Ahmad buat di Kazakhstan tu ye?

Ez the Conspirator said...

You tanya la Dr Muzaphar you tu.Dia pergi naik Soyuz mesti kena lalu Kazakhstan dulu..hik hik!

Deniel Ahmad said...

Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?Dr. Ahmad di manana kamu?

Deniel Ahmad said...

aku rasa Dr. Ahmad sedang membaca entry2 FOB yang sedang membahanya..

mgkin dia kan menyamar sbg pengunjung baru ke blog ini?

mgkn dia sedang menyiapkan PHD ke 2, beliau .agar blh letak kat mama dia DR. Ahmad Izaham,PHD,PHD(Kzstan)?

A

Deniel Ahmad said...

aku peminat agnes monica..

MTV matahariku tu, telah 'mencairkan' hatiku..melt.....

razor said...

ko jangan seru2 deniel..

xpasal2 dia muncul kang...

Lian said...

Cerita hasil mengarang anak SD. Kalo mau kaya mending merid dg orang bule. Ngapain nikah dg orang malaysia yg kere kalo bukan karna cinta.