Saturday, January 3, 2015

mimpi wanita berpakaian ala Trinity Matrix

pada  suatu malam aku ada bermimpi bayang kelibat perempuan berkaian la Triniry watak heroin dalam filem saga Matrix. Macam nilah lebuh kurang dressing2nye






Sunday, March 2, 2014

Azmira Rahim muncul jua



Akhirnya Juara Bintang Asli Kebangsaan 2009 Azmira Rahim muncul dalam rakaman pertandingan tersebut  lima tahun lepas. Sejak aku menonton pertandingan akhir yang menyaksikan kemenangannya itu aku terus jatuh hati sehingga kini. Walaupun dalam pertandingan akhir nyanyian kebangsaan lagu asli  yang lain disertai tewas tetapi momen ini adalah paling tidak aku lupakanhttp://www.youtube.com/watch?v=vn2PJHoG5UE
n

Monday, February 3, 2014

Ciri pembantu rumah idamanku


   Sering kali dalam media massa kedengaran pembantu rumah Indonesia lari dari majikan. Ada beberapa sebab mungkin. Mereka adalah hak majikan. Pada masa yang sama mereka juga ada hak masing-masing. Maka kena ikut undang-undanglah. Baru-baru ni kudengar dari kenalan bahawa di rumah  salah seorang pemimpin atasan negara pembantu rumahnya setiap minggu bertukar ganti kerana sikap isterinya yang 'baik' perangainya.

    Aku walaupun belum lagi kaya-raya ketika menulis coretan ini pun teringin nak ada pembantu rumah. Tunggulah bila aku kaya nanti inshaa Allah macam lagu Kalau Aku Kaya nyanyian Awi Rafael dan Ultimate. Tetapi biarlah berbaloi bagiku kerana dibayar dan juga bagi pembantu rumah itu sendiri kerana kebajikannya terbela. Agar kekal setia bertahan dalam tempoh yang lebih lama.

Antara ciri pembantu rumah idamanku( pempuanla sebab tiada lelaki dalam dunia ni nak registar jadi orang gaji) ialah:

1. Rajin dan boleh buat kerja rumahtangga seperti memasak dan mengemas rumah . Kalau masak tak pandai      aku boleh hantar ke kelas memasak macam kelas Chef Lee yuran baru RM 250 je.

2. Boleh berkomunikasi dalam bahasa Melayu atau Inggeris. Tak kira bangsa Indonesia ke, Siam ke, Nepal      ke,  Myanmar ke, Arab ke(bertuah)

3. Bekerja sepenuh masa. Bermula dari 6 pagi sehingga 9 malam. Setiap hari tetapi dah lama2 kerja tu               bagilah cuti nak balik kampung ke tapi dokumen dan surat perjanjian tertentu wajib kupegang agar dia tak     boleh lari dari undang-undang

4.  Kalau anak dara boleh kujadikan latihan untuk dia bila berumahtangga kalau ada calonla. Praktikal                menguruskan kerja rumah tangga terutamanya di dapur. Kalau yang dah kahwin tu ada pengalamanlakan.

5. Paling utama yang perempuan ni menutup aurat tak kira tua ke muda.Lemas mataku bila terpaksa mengadap benda haram kalau tak ditegah.


                                                               
Melayu,atau Indonesia (non-Muslimpun kena berhijab)

orang benua eropah atau amerika (cam haram)

orang benua kutub utara atau kutub selatan( yolatu)

orang Vietnam( ni  x mustahil boleh sebab dekat je dlm Asean kn?)

Chikaro? Arigato hait

orang Nepal

Mohabbat Hindustani


sarang hae adoi K-Pop la pulak



kalau yg ni x ssuailah buat pmbantu rumah tetapi pembantu kamar.

p/s: pening kepala bila berangam-angan nak plih bangsa mana asalkan jumpa yang baik dan rajin sudahle huhuhu

Wednesday, December 25, 2013

Cheongsam, Rahsia Cantik Wanita China

Cheongsam merupakan pakaian tradisi malar segar masyarakat Cina; rekaan klasiknya begitu cantik membaluti susuk tubuh wanita.

Secara asasnya, cheongsam yang bermaksud pakaian panjang dikenali dengan rekaan kolar tinggi dan tertutup dengan pilihan lengan baju berpotongan pendek, sederhana, mahupun panjang. Butang tersisip rapi di sisi bahu kanan, sedikit longgar di bahagian dada dan terbelah cantik di sisi bawah kiri dan kanan rekaan tersebut.

Digelar sebagai gaun mandarin oleh industri fesyen barat, variasi potongan cheongsam yang diberi sentuhan tersendiri oleh para pereka fesyen kontemporari menjadikan cheongsam satu busana moden yang mampu menyerlahkan sisi anggun dan seksi wanita urban, melewati sempadan bangsa. - See more at: http://www.gua.com.my/seroja/fesyen_rekaan/Indah_Cheongsam_Kontemporari.html#sthash.0nLLpqkG.dpuf

Cheongsam membalut keindahan tubuh pemakainya dan membuat setiap mata yang memandang terpesona. Kolar tinggi membuatkan leher terlihat jenjang dan indah. Potongan lengan, memberikan kesan bahu yang lebar. Kancing di sisi kanan merupakan keistimewaan yang tersendiri. Belahan di kedua-dua sisi membuatkan pemakai nampak lebih anggun dan seksi. Rupanya itu rahasia wanita China agar tampil lebih cantik.











Disalin daripada: .http://malay.cri.cn/741/2009/04/10/125s97307.htm

Seohyun SNSD paling diminati

Aku dah tengok seramai 9-10 orang perempuan drpd kumpulan K-Pop wanita SNSD atauG-Generations dari Korea. Ramai yang cantik seperti Yonna, Jessica , Tiffany dll. Tapi yang paling ku suka tengok muka ialah Seohyun sebab suka hati akula hehehe


Wednesday, April 10, 2013

Yana Shamsudin tak kontrol ayu

Tahniah, Yana Shamsudin akhirnya kau menang gak Anugerah Pelakon Filem Wanita  Paling Popular dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012. Aku suka kau bukan kecantikan faktor utama tapi kau ni  baik dalam filem atau betul, perwatakan  selamba je, bukan jenis kontrol ayu. Tapi  bukan untuk buat bini tau. hahaha.

  Anyway bakat kau dari yang bertahun-tahun itu kini  dah mula diterima ramai peminat. Dahlah graduan seni lakon Uitm pastu berusaha keras, good job

Wednesday, March 6, 2013

Jodohku hanya Allah tahu

Aku masih lagi mencari jodoh atau pasangan hidup yang muktamat, iaitu wanita yang sah menjadi isteriku kelak. Aku yakin Allah SWT tahu siapa wanita yang bakal jadi isteriku kelak. Antara ciri2nya yang kucari ialah berakhlak mulia, dan menutup aurat seperti gadis di dalam foto tapi. Tetapi gadis Melayu bertudung ini atau muslimah ini bukanlah kenalan yang aku pernah jumpa, aku cuma lihat diaorg dalam laman sosial saja. Gambar diaorg  nipun sebagai perhiasan kerana aku suka akan lokasi di belakang tempat dia bergambar.


                                            Lagi? tak ke cantik awek ni?
                                         
                                           memang tangkap lentok dibuatnya
                                                                                 


                                                                           subhanallah yg bawah ni leh tahan

                                                                                


di yg satu lagi di bawah ni. bukan aku je konfem ramai lelaki lain nak. dahla cantik cikgu laktu




Dan yang bawah ni wahahaha #kipidap