Saturday, November 1, 2008

Norman Hakim ditangkap basah,wajarkah beliau bela diri?


Apabila pelakon filem dan TV Malaysia Norman Hakim ditangkap, beliau cuba menafikan bahawa belaiu bermaksiat dengan pelakon Mimie yang berdua-dua dengannya pada jam 2.30 di pejabatnya.

Beliau boleh menafikan berbuat maksiat dengan wanita lain, namun yang pastinya isterinya pelakon dan penyanyi Abby Adabi terluka kerana lelakinya ditangkap ketika berdua-duaan dengan wanita lain.

Kalau ikut hukum Islam dan kalau benar disabitkan kesalahan, beliau mesti direjam sampai mati sebab dah berkahwin.Maksudnya kalau Norman didapati sedang berzina dengan perempuan itu

Bagi penulis Norman kena kaji apa tujuan sebenar perkahwinan dan pantang larangnya selepas bergelar isteri orang.

Norman wajar kaji kisah Mahsuri, seorang isteri yang difitnah bermaksiat walaupun niatnya adalah membantu orang yang memerlukan pertolongan walaupun orang itu memang bukan muhrimnya.
Sebab itu lelaki dan perempuan yang bukan muhrim kalau nak berdua-duaan mesti ditemani mahramnya, untuk mencegah fitnah masyarakat. Tak guna nak mempertahankan diri tidak bersalah tetapi orang dah nampak berdua-duaan dengan individu dan dalam keadaan tidak sepatutnya.

Macamana nak buktikan yang anda tidak bersalah kalau Jabatan Agama Islam dah tangkap anda dan orang bukan muhrim anda berdua-duaan?

6 comments:

PERUNDANG said...
This comment has been removed by the author.
Mata Rakyat said...

yela kalau dia dilihat berzina baru layak dihukum macam tu

PERUNDANG said...

aku kesian kat aby tu..baru dpt cahaya mata, dpt musibah ni..harap bersabar..

buat kaum lelaki, ingat2 lah fmliy yg dibina tu..hargailah apa yg dah dibina..bila dah bersepai, dah hilang baru bak tersadung..

E the Prototype Robot said...

Lelaki,biasala macam ni.

macamlah you guys tak biasa buat..opps..tau.

PERUNDANG said...

=)

fitrahnya begitu.ttp kalau blh kita kena elakkan..

bukan apa..kalau ditngk zaman skrng ni, bina rumah tangga mcm main pondok2..

wlpn aku ni lelaki, aku kesian tngk bila jadi mcm ni..yerlah kalau aku pun kat tempat aby tu..mau meroyan jgk..

nami o fish said...

alamak ai,kesimpulannya,janganlah kawin dengan artis,opps...silap istilah,selebriti(dorang tak layak dipanggil artis)

ala,tu la,razor,perundang,hafiz kan ada yang kacak-kacak tu.aril dah nak kawin,aku dah ada gf,hahaha..pilih la lelaki idaman anda hahaha!!