Tuesday, February 17, 2009

Zaman Dulu Orang Melayu Minum Air Kaki Raja..



Pada zaman republik ni pun masih lagi ada orang pemikiran feudalisme ni.

Zaman-zaman feudal,minum air kaki raja dah lama lepas la wei!

Megawati Sukarnoputri jadi Capres bukan kerana dia wanita atau dia seorang tokoh yang bagus.Tapi senang je,dia anak Sukarno.

Sama dengan Najib.Bukan kerana dia tokoh yang bagus.Tapi pasal dia anak Tun Razak.

Di Indonesia penyokong PDI-P mula surut sokongannya kerana gambar ini.Ramai mula melihat alternatif - sama ada Partai Keadilan Sejahtera (PKS) atau Partai Amanat Nasional (PAN).

Aku tetap setia dengan Partai Rakyat Demokratik pimpinan Dita Sari.

So,di Malaysia,siapa-siapa nak minum air kaki raja?hahaha!

2 comments:

K0_E said...

ceh, siap minum air kaki lg tu...
terlampau taksub..
suci sgt ke air kaki org yg diorg minum...

kalo raja ader cagu kt kaki nk minum gak ke? hahaha...

Dr.Ahmad Izham said...

Sekarang ni orang Malaysia terutamanya puak-puak NGO yang tak sedar diri mengakui mahu pertahankan kedaulatan raja.

Bila Karpal mahu saman raja Perak baharu dan Nizar sembah derhaka baharulah mereka mendabik dada mahu pertahankan kedaulatan raja.

Habis dengan peranan raja termasuk agung yang macam hidup segan mati tidak mahu sebelum ini mereka tak bising pun.

Dulu Mahathir kikis kekebalan raja mereka tak sedar pun diam saja.

Mereka yang puak NGO Melayu ni sebenarnya adalah lalang, main ikut je bila ditiup angin.

Mereka tidak ada pendirian tetap. Sekarang ni saya minta saudara supaya menghuraikan dengan lebih mendalam pihak mana yang masih minum air kaki raja ni.

Saya yakin pendedahan ini boleh menyedarkan kita siapa sebenarnya yang menggunakan raja Melayu demi kepentingan mereka.