Saturday, February 28, 2009

Pak Mat Tempe Melayu Pengecut !!!



Rasanya dah beribu komen aku dah antar aku dah tanya.....tapi mat botox nie tetap tak nak jawab ,tapi sebelum ni dia kata dia sedang menderita kerana di pandang serong oleh rakyat berhubung gambar YB Eli....




KAH...KAH....KAH.............. tau pulak sensitif orang tua nie?




hari tu dia cakap pasal pendedahan salah laku Tan Sri Khalid, tapi bila aku dedahkan 22 salah laku Pak Mat Penyapu nie masa dia jadi MB dulu satu pun dia tak berani jawab....




pada seluruh rakyat Malaysia alangkah malangnya kalau anda memilih Pak Mat Tempe ini sebagai ketua Pemuda melayu
Kalau kita sebagai rakyat ni yang bertanya ni dia berdolak - dalik nak jawab inikan pulak nak jadi ketua pemuda melayu........
kat sini aku tanyakan soalan tentang salah lakunya iaitu :
1.mengarahkan pembelian kereta Mercedes s350 bernilai RM 1juta dengan menggunakan dana anak syarikat Selangor (Kumpulan Darul Ehsan)
2.membelanjakan RM40 juta hanya untuk membuat 10 buah 'banglow' bagi penempatan ahli Exco Kerajaan Negeri.
3.dokumen berkaitan kejadian pencerobohan Taman Pertanian Bukit Cahaya, Seri Alam yang setelah didedahkan di media Khir Toyo sendiri mencabar BPR menyiasat namun semuanya senyap dan ditutup.
4.Setelah tiga hari kejatuhan kuasa kerajaan negeri Selangor ke atas Pakatan Rakyat, Zaharah Kechik yang merupakan mantan pengerusi Badan Kebajikan Isteri-isteri Wakil Rakyat Selangor (Balkis) memanggil mesyuarat tergempar Balkis untuk membubarkannya dan menutup akaunnya sehari kemudian. Wang kira-kira RM9.9 juta milik Balkis dilapor dipindahkan ke satu akaun lain, sebelum sampai kepada Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri (Bakti).
5.Percubaan membubarkan Balkis melalui Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) pada 13 Mac bagaimanapun berjaya dihalang Menteri Besar baru Selangor, Tan sri Abdul Khalid Ibrahim. Tindakan Zaharah Kechik itu dikatakan tidak sah di sisi undang-undang karena mengikut perlembagaan Balkis, badan itu dipengerusikan oleh isteri Menteri Besar kerajaan semasa, di mana pada hari mesyuarat tergempar tersebut, beliau bukan lagi isteri Menteri Besar negeri Selangor. Isu itu akan dibawa ke dalam Dewan Undangan Negeri pada mesyuarat yang akan datang.
6.Pembohongan tentang Konsultansi Juruaudit, Zaharah Kechik pernah berkata bahawa sebelum pemindahan dana RM9.9 juta Balkis juruauditnya pernah dirujuk. Namun, pada 28 April 2008, Juruaudit Balkis, Yee Choon Kong & Co menafikan firma itu pernah dirujuk sebelum pemindahan tersebut. Malah, firma itu beberapa kali menghubungi bendahari Balkis, Suraimi Sapuan, agar beliau menyerahkan rekod-rekod kewangan seperti penyata bank, buku resit rasmi, baucer pembayaran, dokumen sokongan, resit deposit tetap, minit mesyuarat, butiran keahlian dan senarai langganan untuk membolehkannya mengaudit kewangan tahunan Balkis bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2007. Walau bagaimanapun, panggilan telefon kepada bendahari Balkis tidak dijawab dan juruaudit turut mengesahkan bahawa penyata kewangan Balkis masih kekal tanpa audit dan ia juga tidak pernah mengeluarkan Laporan Audit yang sah berhubung urusan kewangan Balkis bagi tahun berakhir 31 Disember 2007 kepada anggota-anggotanya.
7.Meluluskan tanah 400 ekar di Shah Alam, pada 20 Disember 2000 kepada empat syarikat berbeza (Layar Kekal/ Tirai Gemilang, Samasys, Usahasewa Sdn Bhd), tetapi seorang nama pengarahnya (Samsuri Rahmat) hadir dalam semua syarikat tersebut, iaitu seolah-olah Khir meluluskan tanah berpontensi tinggi itu kepada seorang sahaja.
satu pun tak berjaya di jawab oleh Mat Botox ni......malah dia berani tegakkan benang basah

18 comments:

nami o fish said...

Tempe adalah sinonim dengan jawa.

Bila nko cakap camtu,nko menyinggung aku.

Jawa bukan penyokong tegar BN.Orang Jawa ada yang sokong PDI-P,Golkar,Partai Demokrat,Parti Keadilan Rakyat dan ada yang golput(tidak menyokong mana-mana,macam aku).

Jadi kalau konotasi Tempe tu nko samekan dengan Jawa untuk menghina Khir Toyo,nko bukan menghina Khir Toyo tapi nko menghina seluruh 120 juta warga Jawa seluruh dunia.

Aku harap nko nak hina Khir Toyo,hinalah dia,tapi jangan hina bangsa aku.

nami o fish said...

Melayu dalam bahasa Jawa bermaksud 'pelarian'.

Mat Zain said...

Ape ni bro rilek la dia bukannya hina bangsa Jawa tapi dia cuma tak berkenan dgn apa yang Toyo buat.


Jangan le hina bangsa Melayu sebab Melayu dan Jawa sama je manusia jugak. Kan Tuhan jadikan kita berbeza supaya kita buleh saling kenal.

Jangan emosila all of you

Mat Zain said...

Jawa dan Melayu ni sama je dedua dar nusantara so what?

kenapa pulak korang nak gaduh isu macam ni?macam budak kecik je.

maafla aku cuma tak berkenan dengan apa korang dah buat jangan marah k

Bro nami janganla bersikap asabiyah pulak. teruklah perangai korang jangan dibuat lagi

Citra Sasmi said...

Java is not Malay.In Java,"Melayu" means refugees.

We're felt you Malaysians like to insult us,Indonesians.We deserves to be respected!

All of you Malaysians love to put our name in disgrace.Call us "Indon" instead Indonesia,and insult our food,tempe.

What do you feel if we call you Malingsia,Malang sial or Malasia?You like it?Of course you don't like it,right?

Ez the Conspirator said...

Mat Zain,ini bukan assabiyah.He is a socialist.Socialist memang langsung tidak bersifat assabiyah,dia anggap semua manusia adalah sama.

Masalahnya di sini,kalaupun nak kutuk Khir Toyo,kutuklah dia,kenapa tempe hendak dibangkit?Itukan makanan orang Jawa.

Buat pengetahuan Mat Zain,kakak ipar saya Citra Sasmi seorang yang berasal dari Indonesia.Dia tidak menganggap Melayu itu Jawa dan Jawa itu Melayu.Jawa adalah bangsa,bukan suku kaum Melayu.Itu fahaman mereka.

Jadi pada hemah saya,jika mahu bangsa Melayu dihormati,hormatlah bangsa lain.

Saya percaya Nami dan Citra Sasmi menghormati bangsa Melayu,tetapi jika bangsa atau budaya mereka dicemuh,maka cemuhan juga yang Melayu akan dapat.

Melayu tidak sama dengan Jawa.Itu fahaman mereka.OK?

Dalam erti kata lain,kalau nak kutuk Khir Toyo,kutuk dia seorang.Jangan kutuk tempe atau aflikasi Jawa yang lain(gado-gado,bergedil,songkok Jawa,barongan,bakso etc.)

RESPECT!

Ez the Conspirator said...

Lim,tukar title you tu.

Tukar jadi "Khir Toyo Melayu Pengecut",bukan Pak Mat Tempe.

Please.

Torresimo Adryan said...

Malingsial GOBLOK!

nami o fish said...

Bukan nak assabiyah or what,tapi orang Malaysia ni,especially Melayu,semua ada attitude ignorekan orang lain punya perasaan.

Hubungan sesama manusia adalah saling menghormati.Orang Jawa tak kutuk orang Melayu pun,yang tiba2 kutuk orang Jawa apasal?

Lepas tu bila orang melenting,panggil kitorang assabiyah.Dia ketuanan Melayu tu,tak assabiyah?

Nak kutuk Khir Toyo,kutuk dia sorang.Toksah libatkan kami semua Jawa.

Adryan,don't create cyber-wars.We're not ignorant like them,okay?

From now on I will respect people who respect me as lefthanders,Javanese and art student.Those people yang kurang ajar tu jangan marah kalau aku biadap dengan kau!

Citra Sasmi said...

Kenapa kami warga Indonesia begitu hina di mata kamu Malaysia?Apakah pemerintah kamu buat kamu jadi begitu rasis dan goblok sekali?

Aku pernah ke Malaysia dahulu,just because we're Indonesian,kamu bilang kami warga pendatang.Jika Malaysian datang ke Indonesia,kami ngga bilang begitu sekali.

Sungguh sakit hati bila liat televisi dan koran mengutuk kami sebagai bangsa jerebu,bangsa pendatang,bangsa perampok.

Sedangkan jerebu itu dibikin oleh serikat-serikat Malaysia yang gilakan uang.Kamu bilang kami negara bobrok,walhal babad kami jauh lebih maju dari kamu.

Bukan mahu bersifat rasis atau asabiyah,tetapi hanya mahu penjelasan,siapa kami warga Indonesia di mata kamu Malaysians!

Ez the Conspirator said...

It's the same thing if those English people spit on Irish colcannon.

Food is culture.Insult food means you're insulting their culture.

Simple as that.Respect.A Chinese sued Miley Cyrus because of slanting(sepet) her eyes.Everyone can get easily offended nowadays.

LeeSlimShady said...

Saudara CITRA SASMI dan saudara NAMI O FISH...jangan terlalu cepat membuat kesimpulan terhadap perkataan yang saya gunakan terhadap Khir toyo....kerana untuk pengetahuan saudara berdua saya adalah melayu berketurunan Minangkabau....

Saya rasa Saudara berdua berada di luar dari Malaysia ini kerana Khir toyo di kaitkan dengan tempe adalah bermula dengan cerita;

Apabila ada wartawan bertanya mengapa Pipi dato' seri khir toyo sentiasa licin dan tak berkedut,adakah dato' seri khir toyo menyuntik botox?

sekonyong - konyongnya Khir Toyo menjawab; dia tidak menyuntik botox tetapi mengamalkan memakan tempe sebagai satu petua untuk mengekalkan anti-penuaan....

maka bederailah gelak ketawa parti - parti pembangkang dan aktivis - aktivis politik mendengar jawapan yang agak lawak yang telah diberikan oleh dato seri khir toyo itu...

maka bermula dengan detik itu Dato' Seri Khir toyo (MB selangor ketika itu)telah di sinonimkan rakyat malaysia ini dengan nama Pak Mat Tempe selaras dengan teorinya yang mengatakan MAKAN TEMPE ADALAH AWET MUKA UNTUK JADI LEBIH LICIN DAN MENAWAN...

KAH...KAH...KAH...KAH

selain dari itu Khir toyo juga di kenali sebagai Pak Mat Penyapu...
kerana dia adalah Pemimpin Pertama yang menganugerahkan penyapu kepada kakitangan kerajaan selangor
sebagai "anugerah pekerja cemerlang"

LeeSlimShady said...

pada saudara CITAR SASMI dan saudara NAMI O FISH tolong jangan salah faham....

kerana itu adalah gelaran yang telah diberikan oleh rakyat malaysia kepada Khir Toyo...

kalau tak percaya tanyalah pada wartawan - wartawan di malaysia

LeeSlimShady said...

ia takde kene mengena dengan bangsa jawa atau 120 juta bangsa jawa di luar malaysia.....

kalau saya menghina jawa,maka YB Yaakob Sapari(ADUN keADILan Kota Anggerik) juga terlibat sama....

ini Yaakob Sapari(seorang JAWA PONOROGO) pun panggil Khir Toyo dengan nama PAK MAT TEMPE jugak..

kenapa dia tak terasa di hina...

jelas ya saudara CITRA SASMI dan saudara NAMI O FISH...

tolong jangan salah faham

LeeSlimShady said...

harap anda semua ang berada di luar malaysia dapat faham dengan jelas dengan penerangan saya

apsal internet connection UTM KL slow sangat. said...

"apsal internet connection UTM KL slow sangat..."

oohhh tak sangke 'tempe' tue makanan.

ingat kan mende td...

Anonymous said...

kah.kah.kah.sosialit konon.cittt!
pasal makanan pun nak meletup apa kes?
food not bomb la tambi. tempe tu kan makanan org jawa,so apa masalah nya? mcm org kelantan jugak,
bila kau ckp kau org kelantan je mesti ada kaitan dengan budu,dikir barat,mak yong dsb.
so mcm tu jugak dgn tempe,bila ckp kau org indonesia je mesti ada kaitan dgn tempe,begedil,dsb.
jadi tak ada masalah pun kat sini.
yang kau jauh sampai hina menghina ni apa kes?
kira macam tempe ni mcm mengidentiti sesebuah negara,kaum etc.

nami kau tak nak balas ke komen lim tuh? kah kah kah.sosialist.citt podaaah.

nami o fish said...

dah balas dah pun.

anonymous cakap pakai lutut.