Sunday, February 15, 2009

Poster-Poster Pemilu 2009.

Haha kali ni aku nak berkongsi tentang poster-poster Pemilu di Indonesia.Balik-balik nampak dacing,bulan,mata,roket..sekali-sekala tengok yang lain pulak,okey deh?



Yuukkk!!Mari coblos Egy the Superman.Bung Egy dari Partai Golkar!



Bung Rachmad dari Partai Golkar.Kaya..ada billboard lagi sih.Partai Golkar memang kaya sahaja..



David Beckham pun sokong Partai Golkar sih!Dia guna nomor 23,nomor partai Golkar..hahaha!!



Ibu Mien dari Partai Amanat Nasional..partainya golongan ojeg-ojeg aja yang dukungnya?haha!Partai ini golongan-golongan sepertinya Anwar Ibrahim gitu..yang liberal,yang moderate dan yang mahu kebejatan ekonomi diselesaikan.



Ingat kat Malaysia je ke ada Barisan Nasional?Indonesia pun ada laaa!!!



PDI-P yang ramai orang Jawa sokong..haha!Mega Mega Mega!



Tapi aku sokong Dita Indah Sari..sosialistas nomor shiji di Nusantara.Viva socialistas!



Ini dari Partai Keadilan Sejahtera.Ini boleh dikatakan seangkatan dengan PAS di Malaya.Jangan main-main partai ini boleh menang di Jakarta tau...boleh tahan kuatnya ni.

hahaha..mata dah ngantuk..besok2 aku update lagi.

5 comments:

Mat Zain said...

Dekat Indonesia ni takde parti Islam yg paling kuat macam HTI(Hizbut Tahrir Inonesia)

HTI ni semakin berleluasa gerakannya nak tubuhkan negara khulafah. Gerakan ni begitu melebar kuasanya di Indonesia.

Tak macam di Malaysia gerakan ni ibarat suam-suam susu je.

Dr.Ahmad Izham said...
This comment has been removed by the author.
Dr.Ahmad Izham said...
This comment has been removed by the author.
Dr.Ahmad Izham said...

Saudara Mat Zain,

Anda tidak perlu mempersoalkan akan gerakan Hizbutr Tahrir di Malaysia.

Saudara kena tahu bahawa Hizbut Tahrir Malaysia adalah antara NGO yang paling aktof dalam menyampaikan risalah di kalangan pengikutnya dalam program halaqah, tentang hasrat mahu menubuhkan kerajaan khilafah.

Baru-baru ini gerakan ini telah menular aktif membantu NGO lain menyebarkan kesedaran tentang kewajiban orang Islam sedunia meentang kezaliman Israel di Masjid Negara, dan beberapa masjid di seluruh negara.

Kini hasrat nak tubuhkan kerajaan khilafah tetap diteruskan walaupun dijalankan secara underground.

Saudara Zain perlu tahu banyak maklumat tentang kumpulan ini dalam menyammpaikan dakwahnya.

Tinggalkan nombor telefon saudara dan alamat saudara yang boleh dihubungi. Kelak nanti saya akan sampaikan kepada pihak Hizbut Tahrir Malaysia supaya saudara dapat penjelasan jelas tentang perjuangan pertubuhan ini.

nami o fish said...

silap tu mat zain.
hizbut tahrir bukannya partai.dia ngo.dia tak bertanding pemilu.

nak kata suam-suam susu kat malaysia,no comment la.tapi kat indonesia pengaruh dia sangat kuat,terutama dikalangan pesantren-pesantren.

pun begitu dorang ni ada ramai dukungan partai politiknya,macam partai keadilan sejahtera atau partai kebangkitan bangsa.