Sunday, December 14, 2008

Kuala Terengganu Election:If I'm a voter of Kuala Terengganu,I will vote...



Maimun Yusof,89 years old,was an independent candidate of Kuala Terengganu election last March.The by-election in Kuala Terengganu will held in January 2009,after KT MP,Razali Ismail died in heart attack last November.

So,both sides,Barisan Nasional and Pakatan Rakyat has now start to open new battlefield political wars,and Barisan Nasional are seeking revenge after shameful performance in General Election 2008,and severe lost at Permatang Pauh.

Kuala Terengganu is an open battlefield for both sides.Permatang Pauh was one-sided,and Pakatan Rakyat candidate on that election,is indeed,the general of Pakatan Rakyat,a field marshall.

Now,Barisan Nasional got open chance to proof that "the empire strikes back".

But I always hate dictatorship.If BN wins Kuala Terengganu election,it will be a moral boost for them,after BN's general Abdullah Ahmad Badawi seems weak to handle the situation.Najib tun Razak will be a dictator,but unlike Mahathir,he is not smart as Malaysian 4th Prime Minister.

Well,I personally will glad to see Pakatan Rakyat reign in power.But seems the candidate of Kuala Terengganu by election will be represented by PAS,plus,the candidate will be Muhammad Sabu,I withdraw my support to them.

I will support any pragmatic and genius leader to lead.Anwar Ibrahim is one genetic breed of genius leadership,so does Mahathir.That's why Malaysia enjoyed 8-10 percent of economic growth from 1992-1997.That's why Malaysian are confident to achieve Vision 2020,which already Mahathir "pessimisticly" view it-will fail.

If Pakatan Rakyat candidate for Kuala Terengganu is from PKR,I will support Pakatan Rakyat at the first place.But since it's from PAS,well,I can consider if it's Husam Musa or Dr Lo Lo,but Muhammad Sabu?

I rather see 89 years old grandmom,around the town with her bicycle,rather than this typical "pakcik pakai kopiah suka cakap kuat-kuat dalam ceramah".

She might be lost in this election.At least she is honest with what she promised to Kuala Terengganu,although she won't be able to do all of her task as MP.

I will vote DAP,I will vote PKR,but I won't vote PAS.I don't like the idea of religion being used in politics.Religion is sacred,and politics is dirty,too dirty for religion to be dragged.

I love my religion.I just don't want it to be used by those hypocrite people.

Girl Power Maimun Yusof!

2 comments:

Jantung Hati said...

Kekadang baik juga. kita nilai calon itu secara peribadi dan bukannya parti yang mewakilinya.

Senang nak cakap tengok orang juga, dalam 10 orang satu kumpulan, setiap orang attitude peribadinya berbeza walaupun pegang prinsip yang sama dalam kumpulan yang disertainya. Itupun bukannya semua ikut, itulah ulang nak cakap tengok orang jugak.

Nenek Maimun ni nampak gigih dari segi luarannya, tapi adakah beliau benar-benar selalu jumpa orang dalam kawasannya sendiri kalau bukan waktu pilihanraya?

Itu yang nak saya sekadar persoalkan bila tengah nak perlukan pertolongan baharulah datang cari kita. Bila dia tengah senang, dia tak ingat pun kita.
Itu yang saya tak berapa berkenan dengan wakil rakyat ni, masa nak undi baru nampak batang hidung, abis ngundi takdepun.

Kita nak buat aduan kat pejabatnya pun bukannya selalu ada kat pejabat, kena gak jumpa PA nya, kalau dia tak sibuk, dia layanlah.

Ni pilihanraya tempatan so antara Mat Sabu dan nenek ni kedua-duanya bersifat peribadi jugak dan bukannya terlibat sangat dengan isu nasional. Yelah Mat Sabu lepas kalah pilihanraya dulu, yang paling nampak pun dia kempen kat pilhanraya Permatang Pauh.

Dari segi teamwork dalam PA Mat Sabu memang layak saya puji kerana komitmennya turun padang dulu. Maka tak mustahil kalau dia dipilih bertanding tak mustahil Anwar pula tolong turun padang tolong dia.

Manakala nenek Maimun tu manala saya kenal masa pilihanraya dari 2004 baru nampak muka dia. Orang kat kawasan sana memang kenalla.
Masa dalam bukan waktu pilihanraya kalau dia buat kerja lebih kurang macam wakil rakyat(takla macam wakil rakyat sepenuhnya) dia akan tetap dikenang orang sebahagian penduduk KT.

Saya duduk di Parlimen Serdang, Dun Balakong, menjelang PRU 12 dulu calon DAP ketika itu yang kini Adun Balakong, YLC, 49 tahun belum kahwin, dalam risalah kempennya dia ada tertera, kalau dia tidak terpilih jadi Adun pun dia akan tetap berkhidmat untuk
rakyat itu yang bikin saya terharu pada dia.

Masa dalam kereta lepas dia ada tercegat di kawasan rumah saya, saya angkat tangan dia bukan main balas lagi, elokla pun kena buat macam tu.

Tapi semua wakil rakyat ni stereotaip gak bukan kira parti tengok orang gak, kebanyakannya begitula.

Pilihanraya ni takdela macam kat P.Pauh sampai CNN,BBC al-Jazerra buat liputan, cuma pengundi sana jel yang lebih bijak.

Pakatan Rakyat dah pun ada calonnya BN memang begitu selalu lambat nak bagi calon, last minute kononnya underdog

Macam pemilihan Umno bebaru ni, KJ lwn Mukhriz, KJ kata,"Saya ni underdog.."sudahla!

Jangan ingat istilah tu buat dia rasa begitu humble, merendah diri kononnya tak mau tunjuk lagak sedangkan kita tau siapa dia......

Nurse Sue said...

hidup makcik maimun
yeah!