Thursday, November 26, 2009

Haramkan BTN : Ketuanan Alat Kelentongan Melayu lumpuh Di Selangor



Syabas dan tahniah kepada kerajaan Negeri Selangor kerana berjaya mematikan salah satu alat yang selama ini di gunakan oleh geng - geng United MuNkeE untuk membebalkan kepala otak generasi - generasi hari ini khasnya orang melayu.BTN atau nama sebenarnya Barua Tipu Nasional adalah salah satu alat pem"bebal kepala anak - anak melayu yang di gunakan untuk semata - mata untuk menyebar "propaganda mindset" kepada anak - anak muda melayu khas nya yang masih di bangku sekolah.Selain itu Biro ini juga di gunakan untuk menyebarkan fitnah dan sentimen perkauman serta memain kan lagu syahdu 13 mei.


Kerajaan Negeri haramkan program BTN

SHAH ALAM - Kerajaan Negeri semalam mengeluarkan arahan melarang mahasiswa institusi pengajian tinggi miliknya untuk mengikuti kursus Biro Tatanegara (BTN) iaitu program kendalian biro bawah Jabatan Perdana Menteri.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali berkata, arahan itu turut dikenakan kepada kakitangan Kerajaan Negeri dan kakitangan anak syarikat Kerajaan Negeri.

“Keputusan ini berkuat kuasa serta-merta hari ini (semalam) kerana kita melihat melalui pengalaman dan kajian yang dibuat, program ini adalah satu ‘indoktrinisasi’ Kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menimbulkan fenomena yang agak ‘racist’ (perkauman) dan memecah belah penduduk pelbagai bangsa,” katanya dalam sidang media selepas menghadiri Mesyuarat Exco di sini semalam.

Menurut Dr Halimah, kebanyakan risalah yang dibekalkan semasa kursus tersebut mengandungi perkara-perkara yang menimbulkan ‘kebencian’ kepada pembangkang (Pakatan Rakyat).

“Oleh kerana ia tidak memberikan apa-apa satu yang positif kepada minda golongan muda, kita fikir kursus ini tidak perlu dan ia menghabiskan wang rakyat.

Tahukah anda selama ini anak - anak anda telah di "MuNkeE - MuNkeE"kan dalam program - program BTN



“Daripada membazirkannya lebih baik kita memberi peluang kepada mereka untuk mengikuti kursus yang lebih membina dan boleh memupuk perpaduan serta melahirkan masyarakat cemerlang,” katanya.

Antara pusat pengajian tinggi yang dimiliki Kerajaan Negeri itu: Universiti Industri Selangor (Unisel), Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) dan Kolej Antarabangsa Inspens.

“Ini juga termasuk anak-anak syarikat (GLC) milik Kerajaan Selangor,” katanya.

Rabu lalu, kumpulan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) muda PR menggesa Kerajaan Negeri menghentikan penghantaran mahasiswa institut-institut pengajian tinggi milik Kerajaan Negeri mahupun anak-anak syarikat Kerajaan Negeri ke program Biro Tata Negara (BTN) anjuran Jabatan Perdana Menteri.

ADUN Batu Caves Amirudin Shari berkata, mereka yang mengikuti program berkenaan mengadu pengisian sebahagian programnya tiada kaitan dengan nilai kenegaraan mahupun penyebaran ilmu, sebaliknya adalah program politik kepartian UMNO-BN dan perkauman semata-mata.


Bagi mereka - mereka termasuk saya yang pernah mengikuti program di BTN sememangnya sudah mengetahui bahawa Biro ini adalah salah satu Barua geng United MuNkeE selain Lembaga Perfileman Negara(Finas) yang melancarkan serangan propaganda dan menyebarkan kebencian dan sentimen perkauman anak muda terhadap Kerajaan opposisi kerana ini di akui oleh Datuk Seri Mohamad Rahmat bekas Menteri Penerangan di dalam bukunya AKHIR SEBUAH IMPIAN yang cukup jelas di nyatakan akan peranan barua - barua itu.
Syabas YB Dr.Halimah ,sesungguhnya itu adalah satu tindakan yang bijak

Dengan alasan Biro ini akan berjaya mengekal kan ke kelentongan ketuanan melayu yang di'kelentong secara kaw - kaw kepada rakyat 1 malaysia .Setinggi - tinggi pujian harus di berikan terhadap Ahli Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali kerana telah menetapkan larangan ini.Apa yang harus di teruskan ialah larangan ini harus di kuat kuasakan dengan tegas lagi iaitu melarang keras pelajar - pelajar atau guru sekolah sekolah - sekolah negeri selangor dari menghadiri setiap program - program pem'bebalan rakyat 1 malaysia yang di anjurkan oleh Barua Tipu Nasional.


Tahniah dan Syabas kerana berjaya melumpuhkan salah satu alat propaganda barua United MuNkeE,pasti nya geng - geng United MuNkeE tak akan tidur nyenyak malam ini dan esok sudah pasti ada Professor kangkung,ahli akademik kangkung,Dr. Kangkung mahupun cikgu ataupun YB Kangkung yang tak cukup makan lauk sayur kangkung campur belacan akan memberikan protes dan nasihat bangang di atas penguatkuasaan pengharaman ini.



Maka akan berkata lah haram jadah - haram jadah tu yang mana pengharaman itu adalah satu tindakan yang tidak relevan yang konon nya ia akan membantutkan pembangunan minda anak muda melayu.Pastikan esok mesti ada kaki - kaki pembodek yang memprotes akan pengharaman ini.


Walau apa pun yang mahu di lakukan oleh mangkuk - mangkuk ayun itu apa yang penting pedulikan suara mereka,anggap sahaja itu hanya seekor babi hutan yang sedang menguak dalam semak kat belakang rumah korang. Sebab Mangkuk - mangkuk ayun tu hanya mahu duit,duit,duit dari hasilnya membodek.Kita nantikan esok.....Chow..chin...Chee

1 comment:

Cob Nobbler said...

anak kecil main cili api..