Wednesday, December 16, 2009

GST sudah mula berkuat kuasa : Sah Mat Monggol menge'PAU Rakyat 1 Malaysia





Tiada Jalan lain lagi selain melakukan bantahan di jalan - jalan raya






MARI KITA BANTAH DENGAN GARANG(GerAkan Rakyat ANti Gst)







GST BILL TABLES , FIERCE DEBATES EXPECTED

KUALA LUMPUR, Dec 16 — The government today tabled a law to introduce a controversial Goods and Services Tax (GST) which it says is necessary to broaden the tax base but the opposition claims will be a burden on ordinary Malaysians.

Under the proposal, the government is looking at a GST rate of four per cent.

Debate on the Bill will proceed next year. The government is expected to go on a major exercise next week to campaign for GST by explaining to the public the rationale for introducing the new tax.

The tabling of the GST Bill, however, did not proceed smoothly as Pakatan Rakyat (PR) lawmakers, who are opposed to its implementation, tried their best to delay proceedings.

Teluk Intan DAP parliamentarian M. Manoharan stood to object, saying that there were many other Bills left unresolved but his objection was shot down by Deputy Speaker Datuk Wan Junaidi Wan Jaafar.




Undang - Undang baru telah di baca kan pagi ini dengan meluluskan 4% GST(Goods & Service Tax) atau (Grocer & Service Tax) maka bermula lah lagi satu bebanan yang di kenakan dek kerajaan at Monggol kepada rakyat 1 malaysia walaupun kita akandengan kelentong demi kelentong dari mukharabat - mukharabat dan pencacai diorang pasal mengenakan cukai ini.

Mukharabat diorang senang pasal sedap makan suap yang di bagi dek kerajaan mat monggol tapi kita sebagai rakyat apa yang kita dapat?selain bebanan demi bebanan.Sudah lah kita di bebankan oleh pelbagai kenaikan kos sara hidup selain harga Beras dan tambang pengangkutan awam seperti RapidKL di naik kan dengan begitu drastik jadi apa lagi lagi tinggal untuk kita.

Apabila kita berhimpun depan parlimen untuk mintak gaji minimum RM900.00 mereka halau kita dengan SB dan FRU, sekarang kita di kenakan satu lagi beban keatas tekanan hidup yang bermacam - macam,

Nak tahu apa yang di kelentongkan dengan GST atau bahasa melayunya Cukai Jualan dan Perkhidmatan,maknanya semua benda yang kita beli di pasaraya termasuk sabun brezze ke sabun mandi ke,apa jua makanan yang di beli di kedai mamak,semua jenis minuman dan segala jenis perkhidmatan(taktau service minah chow kit pun kena juga) awam pun akan di cukai jadi apa yang tinggal lagi untuk kita?

Tanyalah pada rakyat 1 malaysia atau pada sesiapa pun siapa yang suka kena cukai ? hanya orang bodoh saja macam parpukari akan cakap cukai tu bagus pasal perut dia dah gemok makan duit suap tapi macam mana dengan kita?

Bebanan hidup akan bertambah,belanja hidup semakin tak cukup dan ini bermakna tekanan hidup akan menekan degnan begitu kuat menjarah seluruh rakyat 1 malaysia maka natijah dari hal itu jenayah seperti curi ragut,peras ugut,culik akan berleluasa.Keruntuhan moral akan menjadi semain tak terkawal,wanita - wanita yang tiada jalan lain untuk mendapat wang demi menyuapkan anak - anak mereka akan mejual tubuh maka akan sesak lah semula lorong - lorong haji taib,jalan Bukit Bintang dan Petaling Street dengan ibu - ibu tunggal yangterpaksa melacur demi mengharungi tekanan hidup yang di kenakan oleh kerajaan Mat monggol dan mama Penguin.

Tiada jalan yang dapat kita lakukan kerana jika hantar memorandum pada muNkeE - MuNkeEe ni pun pasti akan di campak ke bakul sampah oleh jalan yang terbaik ialah kembali turun ke jalan - jalan raya untuk membantah,bawak sepanduk atau apa sahaja Banner kalau tidak kita akan menangung satu lagi tekanan Hidup!


MARI BERSAMA KITA WUJUDKAN GARANG (GerAkan Rakyat ANti Gst)

1 comment:

KampungChelsea said...

Helo,minat bola x ? jom join blog bola versi piala dunia ni di http://kampungpialadunia.blogspot.com ,ok bye